Záruka

Název a adresa distributora: Weisson Kft. Maďarsko, 2241 Sülysáp, Tápió u. 3.

Název, typ, položkové číslo, výrobní číslo (pokud existuje), datum nákupu a datum převzetí produktu (datum převzetí je splatnost na faktuře), stejně jako nákupní cena, lze nalézt v obsahových prvcích vydané faktury.

Spotřebitel (fyzická osoba) může uplatňovat svá práva vyplývající z nákupu produktu podle občanského zákoníku Maďarska následovně:

Práva záruky lze uplatnit v rámci platné záruční lhůty od data nákupu (nebo od data převzetí v případě uzavření smlouvy na dálku). Doba trvání záruky podle nařízení vlády 151/2003 (IX. 22.):

  • Pro prodejní cenu nejméně 10 000 HUF, ale ne více než 250 000 HUF: dva roky.
  • Pro prodejní cenu přesahující 250 000 HUF: tři roky.

Kromě produktů, na které se vztahuje povinná záruka, Weisson Kft. nabízí 6měsíční záruku na všechny baterie a příslušenství k bateriím zakoupené za méně než 10 000 HUF a 1letou záruku na všechny svítilny zakoupené za méně než 10 000 HUF.

Poznámka: Ceny jsou uvedeny v maďarských forintech (HUF) v nařízení vlády. Aby nedošlo k nedorozumění, částky jsou v tomto popisu uvedeny také v maďarských forintech. Délku záruky pro produkt, který jste zaplatili v českých korunách (CZK), můžete zkontrolovat na základě aktuálního směnného kurzu. . Aktuální směnný kurz můžete zobrazit zde: https://www.mnb.hu/arfolyamok

Práva záruky lze také uplatnit předložením faktury potvrzující platbu kupní ceny produktu.

  • Spotřebitel může uplatnit svůj záruční nárok vrácením produktu společnosti Weisson Kft. 2241 Sülysáp, Tápió u. 3. (kurýrem).
  • Při uplatňování záruky může spotřebitel vybrat:
    • Opravu nebo výměnu, s výjimkou případu, kdy plnění vybraného záručního nároku je nemožné nebo by vedlo k nepřiměřeným dodatečným nákladům ve srovnání s jiným záručním nárokem. V tomto případě je třeba zvážit hodnotu služby v bezvadném stavu, závažnost porušení smlouvy a nepohodlí způsobené spotřebiteli.
    • Spotřebitel může také požadovat proporcionální snížení kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy, pokud povinná strana neuzavřela opravu nebo výměnu, nemůže tuto povinnost splnit v přiměřené lhůtě nebo zájem spotřebitele o opravu nebo výměnu ustal.
  • Odstoupení není možné kvůli drobné vadě. Spotřebitel může přejít z vybraného záručního práva na jiné. Náklady na přechod musí nést povinná strana, pokud nebyl přechod odůvodněn povinnou stranou nebo jinak odůvodněn.
  • V případě opravy produktu se záruční doba prodlužuje o dobu, po kterou spotřebitel nemohl produkt řádně používat kvůli vadě, počínaje dnem, kdy byl produkt odevzdán k opravě. Náklady spojené s uplatňováním práv záruky nese povinná strana, ale nesmí vyvolat nepřiměřené dodatečné náklady.
  • Spotřebitel má právo požadovat okamžitou výměnu produktu, pokud selže do 3 pracovních dnů od data nákupu.
  • Při uplatňování práva záruky musí povinná strana usilovat o dokončení opravy nebo výměny do 15 dnů. Pokud lhůta na opravu nebo výměnu přesáhne 15 dnů, musí společnost informovat spotřebitele o očekávané době trvání. Oprava nebo výměna musí být dokončena v přiměřené lhůtě s ohledem na vlastnosti produktu a účel, který od produktu spotřebitel očekává, a respektující zájmy spotřebitele.
  • Pokud se během záruční lhůty zjistí, že produkt není opravitelný, a spotřebitel neudělil odlišné pokyny, je Weisson Kft. povinen produkt vyměnit do 8 dnů. Pokud není možná výměna, musí Weisson Kft. vrátit kupní cenu do 8 dnů.
  • Pokud není produkt opraven do 30 dnů ode dne, kdy byl produkt odeslán Weisson Kft. k opravě, musí Weisson Kft. vyměnit produkt do 8 dnů následujících po neúspěšné 30denní lhůtě na opravu. Pokud není možná výměna, musí Weisson Kft. vrátit kupní cenu do 8 dnů následujících po neúspěšné 30denní lhůtě na opravu.
  • Při opravě mohou být do produktu instalovány pouze nové díly.
  • Doba promlčení nezahrnuje dobu, po kterou spotřebitel nemohl produkt řádně používat kvůli vadě. Doba promlčení nároku na záruku začíná znovu pro část produktu ovlivněnou výměnou nebo opravou.
  • Tato povinná a dobrovolná záruka neovlivňuje práva spotřebitele vyplývající ze zákona (zejména práva na záruku produktu a práva na záruku).
  • Pokud povinná strana nevyřeší stížnost spotřebitele ohledně záruky nebo ji vyřeší nesprávně, má spotřebitel právo zahájit řízení u smírčího orgánu provozujícího se u krajských (hlavních městských) obchodních a průmyslových komor.
  • Weisson Kft. může spotřebiteli vystavit záruční list elektronicky nejpozději následující den po dodání nebo instalaci produktu.
  • Povinná strana může zamítnout nárok na záruku, pokud lze prokázat některé z následujících skutečností:
    • Vada produktu je způsobena nesprávným použitím, jako je ignorování pokynů v uživatelské příručce nebo popisu produktu, nesprávné skladování, nesprávné zacházení nebo nesprávná doprava. Pro baterie je záruka platná pouze tehdy, pokud nebyl odstraněn ochranný kryt baterie.
    • Produkt byl nesprávně instalován/složen.
    • Vada byla způsobena nadproudem, chybou v síti nebo elementárním poškozením.
    • Vada byla známa v době nákupu.
    • Vada, o které spotřebitel informoval, není zjistitelná.
    • Vada byla způsobena elementárním poškozením nebo vyšší mocí.
    • Pro další informace o záruce, garanci a odpovědnosti se odkazujeme na Obchodní podmínky.

    ChatGP